Вчені назвали дату створення першого мультфільму

Створення витворів мистецтва при світлі вогнища може бути дуже інтуїтивним досвідом, який активує різні частини людського мозку, зазначили експерти.

 
Археологи з Йоркського і Даремського університетів у Великій Британії проаналізували зразки вигравіруваного річкового каменю та вапняку віком 10 тисяч років, здобутого на березі нинішньої річки Аверон на півдні Франції. Вони припускають, що це було мистецтво, яке оживало при світлі багаття та було своєрідною анімацією. Про це пише Science Alert.
 
«Раніше передбачалося, що теплові пошкодження, видимі на деяких плакетках, швидше за все, були викликані нещасним випадком, але експерименти з точними копіями плакеток показали, що пошкодження більше відповідали тому, що вони були навмисно поміщені близько до вогню», – зазначив провідний автор Енді Нідгем.
 
Зазначається, що люди навмисно малювали і дряпали лінії того чи іншого виду на поверхнях протягом десятків тисяч чи сотень тисяч років.
 
З 76 гравюр тварин, відзначених дослідниками на 54 плакетках, взятих із Британського музею, 40 зображали коней, сім – північних оленів і шість – благородних оленів. Інші включали птаха, вовка і навіть людську постать. Більшість із них були показані в натуралістичній позі, привертає увагу точність анатомії.
 
Водночас лінії та щербини на багатьох каменях були включені в саму сцену. Наприклад, в одного коня нога, здавалося б, стилізована навколо тріщини в скелі.
 
«З огляду на приклади зламаних плакеток з інших місць, які були оновлені і заново вигравірувані, спочатку видається дивним накладати тварин одна на іншу, зливаючи тіла і розділяючи кінцівки. Тобто доки на сцену можна буде поглянути не як на автентичне зображення натюрморту, а як на щось набагато динамічніше, яке можна оцінити в присутності полум’я, що рухається, замість різкого денного світла», – додали вчені.
 
Щоб перевірити свою пропозицію, дослідники створили 3D-моделі каменів і використовували програмне забезпечення віртуальної реальності, щоб переглянути зображення такими, якими їх можна було побачити десятки тисяч років тому – розташованими близько до краю вогню.
 
Висвітлювані блискучим відблиском багаття, обриси кам’яних поверхонь розмивалися, підкреслюючи їхні природні лінії та художнє дряпання так, що зображення здавалося менш статичним.
 
«Створення витворів мистецтва при світлі багаття могло бути дуже інтуїтивним досвідом, який активує різні частини людського мозку. Ми знаємо, що мерехтливі тіні і світло посилюють нашу еволюційну здатність бачити форми й обличчя в неживих предметах, і це може допомогти пояснити, чому так часто можна побачити малюнки плакеток, які використовували або інтегрували природні риси в камені для малювання тварин чи художніх форм», – сказав Нідгем.
 

Камені із зображенням коня (вгорі) і бізона зі слідами впливу вогню (праворуч) // Фото: sciencealert.com
 
 
Нагадаємо, команда вченого Фарбода Аліджані з Делфтського технологічного університету вловила шум, що його видають бактерії, коли здійснювала початкове дослідження основ фізичної механіки графена.
 
Фізики припускають, що часу може не існувати

 
Новини від Корреспондент.net у Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/korrespondentnet

Читайте Korrespondent.net в Google News

Источник: korrespondent.net